Femeiea înteleaptă

…Din nou?

off! câte vase murdare, ce dezordine.., trebuie să fac mâncare,

..ieri am gătit, iar o iau de la capăt! Copiii.. au nevoie de mine iar eu nu am timp.

M-am săturat! Este o corvoadă să fi femeie!

Tocmai ce am ajuns de la servici și.. nu știu pe ce să pun mâna! Off.”

 Aceasta este atitudinea cu care probabil nu doar eu m-am confrunt,  ..în una din zilele trecute, dupa ce am ajuns acasă mintea mea a luat-o razna.. mi-am sunat soțul și… după ce am facut valuri m-am adunat și am luat-o de la capat. Toate zilele sunt la fel: servici, casă, somn și de la capăt!

 Am început să devin constientă de faptul că greșesc foarte tare! Stiu că atitudine face totul iar eu aleg să mă vait, să fac dintr-o situație banală o mare tragedie. După momentul de conștientizare am început să caut, cum pot să mă orgnizez, să am timp și de mine.

 În poșetă am o carte pe care am început să o citesc de foarte mult timp (dar cum nu am timp), este tot la faza de carte începută. …Cred că fiecare situație, lucru.., din viața noastră iși are timpul lui, iar timpul acestei carți se pare ca a sosit! Încă din primele paragrafe această carte se adresa direct nevoii mele, situației cu care mă confruntam!

 În capitolul special adresat femeilor (Pag: 83/Îmi place să mă întorc acasă! ) am găsit informații care m-au pus pe gânduri, iar situația gri în care mă aflam, a devenit din ce în ce mai clară.

Caminul este un loc  unde poți să te adapostești când afară plouă.. este locul unde poți găsi refugiu, adăpostul care oferă protecție fiecarui membru al familiei:”

 Foarte adevărat, iar pentru ca un cămin să fie primitor este nevoie de muultă înțelepciune care nu este una firească ci o înțelepciune insuflată de Dumnezeu. „Înţelepciunea care vine de sus este întâi curată, apoi pașnică, blândă, uşor de înduplecat, plină de îndurare şi de roade bune, fără părtinire, nefăţarnică. – Iacov 3.17” …cum noi Femeile sunte pionul principal în bunul mers  al căminului nostru, înțelepciunea este calitatea pe care trebuie să o dobândim pentru ca lucrurile să funcționeze bine.

 Pentru familie și în special pentru soț este foarte important să aibă un loc pe care poate să îl numească acasă, un loc în care să fie cu adevărat iubit și prețuit după o zi grea..” Locul unde să se adăpostească de Ploaia de afară.

 Lăsând teoria la o parte, după o zi grea, plină.., nu prea îți mai vine să fi proaspăt scoasă din cutie cu zâbetul pe buze. Dar, cu puțină dișciplină nu este imposibil. În fond o atitudine plină de frustrare și nemulțumire  nu face decât să întoarcă cu susul în jos întreaga familie, în timp ce o atitudine pozitivă, mulțumitoare, afectuasă, plină de răbdare și dragoste aduc roade precum pace și liniște în casă.

 Este testat, am văzut că rolul meu de femeie este mult mai important decât am crezut:  o vorba blândă, o mângâiere, un zâmbet încurajator, etc. Toate acestea mențin o atmosferă sănătoasă a casei și al ei., ..o femeie nu trebuie să uite că Dumnezeu a facut-o ajutorul potrivit. El ne-a dat putere, ne-a dat calități, ne-a dat forța de a influența, puterea de a încuraja capacitatea de a ridica.”

 O femeie care își sustine soțul, îi oferă timp, un zâmbet și o vorbă bună. Îi oferă acestuia încredere, familia ei este o familie sănătoasă și frumoasă. Ce poate fi mai bun decât să ai o familie unită unde dragostea și pacea să fie stăpâne?

Nu este ușor dar nici imposibil, personal observ în fiecare zi cum familia mea raspunde ca o reflexie comportamentului și atitudinii mele.

Cu ajutorul Domnului este posibil.

Câteva sfaturi pe care le-am găsit bune de urmat sunt: 

  • Pasreaza-ți casa curată și aerisită!
  • Nu te consuma pentru lucruri mici!
  • Iartă-i pe ceilanlți! Nemulțumirile sunt prea grele ca să le porți în spate!
  • Fa-ti timp sa râzi! Ia lucrurile mai ușor! Umorul vindecă!
  • Orele târzi după o zi grea, nu sunt potrivite pentru discuții tensionate ci pentru disuții de îcurajare, consolare și iubire!
  • Învață să te relaxezi!”

Această carte este o adevarată comoară, sunt de părere că, niciodată nu știm suficient! Întodeauna este loc pentru mai mult, iar înainte de a cere, trebuie să învățăm să oferim: interes, dorință de schimbare, iertare și muultă dragoste, răbdare și întelepciune!

Se poate! 😉

Succes!

Lasă un răspuns

