Pentru baieți și mămici de băieți.

Încă odată, am să mă leg de importanța educației și de efectele ei în viața de adult.

Să fi parinte, din punctul meu de vedere, reprezintă cea mai mare responsabilitate. Și spun asta deoarece  adulții (cu probleme) de azi sunt copiii carora ori nu li s-a acordat atenția necesară în copilărie, ori au fost cei cărora li s-a oferit totul și au fost feriți de responsabilitați specifice vârstei.

Am să dau exemplul unei tinere familii: Soțul, barbat de 30 și de ani, moare de foame în fața frigiderului deoarece mama lui nu l-a educat să-și servească singur mâncarea. Soția, care în ciuda serviciului solicitant pe care îl are, trebuie să-i poarte de grijă soțului ca unui copil mic.

Sunt convinsă că acest caz nu este unul singular și mai cred că sunt domni care atunci când intră pe ușa casei, au impresia că acasă îi asteaptă o servitoare, nu o parteneră care are la fel ca el și alte atribuții decât cele casnice. (Își ia ziarul se așează în fotoliu cu telecomanda aproape și restul…)

În calitate de mamă de băieți, cred că pentru a evita un astfel de comportament nesănătos, copiii trebuie implicați în diverse activități, nu există treabă de femei și treabă de bărbați! Este o scuză ieftină! Trebuie învățați să facă orice: implicați în munca din gospodărie, ordine, mâncare, spălatul unei farfurii etc. Activități mici cu efecte mari în timp. Mi se pare trist să văd un bărbat sănătos care să nu poată să se descurce singur în bucătărie atunci când soția/partenera este plecată.

Nu odată am auzit mămici care ziceau: lasă că are timp să învețe, în cazul fetițelor. Iar în cazul băieților nici nu se pune în discuție să învețe „treburi de femei”.

 Viața nu te întreabă, ci îți pune în față situații cărora trebuie să le faci față.

 Așa că, dragele mele mămici, dacă ați fost binecuvânate cu acest rol, luați-l în serios.  Educația este extrem de importantă. Nu grădinița și școala pun bazele educației. Ci noi, părinții. 

În plus dacă aș avea o fetiță care s-ar căsători cu un astfel de bărbat oare pe cine aș pomeni? 🙂

16 răspunsuri

  1. Comentarii – Burtici de mamici de timisoara. http://www.facebook.com/groups/burtici.mamici/370042616380614/?comment_id=370053373046205

    Alexandra Cristina Budur- pe mine m-a ”inzestrat” D-zeu cu un sot descurcaret, care nu asteapta sa ii fie pus totul ”ca la botul calului”, ba mai mult are si momente cand ma rasfata el p mine…intotdeauna cand vin seara de la servici ma asteapta cu masa pusa, mancarea calda, ma ajuta la curatenie si nu ii se pare deloc o rusine ca mai face si el ”din treburile femeii”… acum avem p drum un baietel, si sunt sigura ca va fi un model de urmat pt fiul lui. SUNT MANDRA CA AM ASA UN SOT!!!

    Carmen Furdui Felea -Acum, eu mai pun o intrebare: viitoarea sotie stie ce sot isi ia? Sau nu stie? Daca stie, de ce se plange?! Sau schimbarea brusca intervine dupa casatorie?! :)))

    Alexandra Cristina Budur- eu personal am stiut 😀 dupa 6 ani de relatie, din care 4 de convietuit impreuna,am descoperit tot ce era de descoperit si nu a intervenit nici o schimbare….dar da sunt total deacord cu tine Carmen, daca sotia stie ce isi ”achizitioneaza” la ce se mai plange?

    Lenuta Glujdea- Nu sti ca indragosteala este oarba? 🙂 Numai dupa ce dau cu capul isi dau seama de alegerea facuta..

    Alexandra Cristina Budur- treaba cu indragosteala e oarba, as aplica-o numai in cazuri de genu te vad, te plac te iau de sot si in maxim 6 luni sunt p numele tau….adica dupa parerea mea, daca nu te arunci cu capu intr-o casnicie fara sa ajungi ca cunosti partenerul indeajuns de bine,nu risti sa te doara capul abia dupa ce ai dat cu el rau…

    Lenuta Glujdea – asa este. Idea este sa punem capat acestui tip de educatie gresita si sa formam Barbati de calitate 🙂

    Carmen Furdui Felea- Lenuta, sunt de acord, dar ca sa formam viitorii barbati, va trebui schimbata mentalitatea mamei de baiat! O mama careia nu i se pare normal ca tata sa schimbe pampers, sa gateasca, sa faca cumparaturile, sa hraneasca copilul, sa faca curatenie, sa calce, etc, isi va creste baiatul tot in spiritul asta!

    Alexandra Cristina Budur – lucrand cu copii de la 3 pana p la 13 ani, ff rar am intlanit baieti care sa fie politicosi, in schimb si cei (vreo 4-5) care se incadreaza in categoria Viitori barbati de calitate (care momentan au 10-13 ani) m-au lasat de multe ori cu gura cascata si cu un sentiment de admiratie,atat pt ei, mai ales pt parintii lor!!!

    Lenuta Glujdea – Asa este Carmen, dar putem incerca. Poate ca mamicile care nu sunt constiente de cercul vicios in care traiesc pot fi facute constiente..

    Lenuta Glujdea- Deci se poate! Durerea este ca mediul ii poate influenta, dar tot baza din familie ramane importanta.

  2. Citesc acum o carte foarte faina.Multe chestii sunt explicate in concordanta cu dezvoltarea creierului si sunt date si unele rezolvari.O carte care trebuie citita de orice parinte.

    1. Povestestene mai multe despre ea Adela.

      1. Am scris si nu s-a po stat.Iti zic autorul si sper sa mai am timp sa postez despre el.Ce pot sa spun e ca m-as duce la seminariile tinute de el!Smart Parenting, Sparter Kids- David Wlash

  3. Desi sint de acord ca un baiat sa stie sa se descurce cit de cit in bucatarie, nu sint de acord ca nu exista treaba de barbati sau treaba de femei. In general si in majoritate, barbatii schimba uleiul la masina, frinele, etc. In orice companie fiecare are un rol bine definit. Chiar daca secretara stie sa faca curatenie, nu inseamna ca trebuie sa-i faca lucrul femeii de serviciu. Asa si in familie. Sint anumite roluri pentru sotii si anumite pentru soti. Nu vad de ce ar fi injositor pentru o sotie ca sa-si astepte sotul cu mincarea pregatita.

    1. Nu e injositor ca o femeie sa isi astepte sotul cu mancarea pregatite,mai ales daca e toata ziua acasa si ii place sa faca chestia asta.Eu cred ca treburile casei nu trebuie impartite femeile fac alea-alea si barbatii fac alea-alea .Barbatii nu se baca la femei si femeile nu se baga la barbati.Eu sunt de parere ca suntem o echipa.Impreuna putem sa ne intelegem ce facem.Daca mie nu imi place sa fac ceva iar lui ii place nu il impiedic.
      Ceea ce nu fac si face el e sa tund iarba…si la fel mai sunt si altele lucruri care nu imi plac si il rog pe el…dar daca n-am incotro le fac.

      1. Eh, eu refuz sa schimb uleiul la masina sau frinele. Eu cred ca asta tine de treaba barbatului. Daca n-am incotro, merg la shop de masini si le schimba mecanicii cu experienta.

        Sint curioasa insa, se pare ca barbatul ar face asa zisa treaba femeii, spala, calca, gateste. Dar ce face o femeie care este asa zisa treaba barbatului??

  4. Este un lucru extraordinar sa iti servesti sotul, dar in exemplul meu, daca sotia nu este acasa el nu mananca. In plus de ce sa nu ii invatam pe copii de mici sa se descurce, chiar si in bucatarie.

    1. Am raspuns, e bine ca sa-i invatam pe copiii sa se descurce in bucatarie, dar asta nu inseamna ca sotia nu are datoria ca sa-si serveasca sotul. Si de unde stim, poate sotul nu vrea sa manince de unul singur, poate vrea ca s-o astepte si sa manince impreuna 😉

      1. Si tu esti in America?

      2. Si mai cine este? 🙂

  5. Cristina,barbatul ar trbeui sa faca reparatiile pe langa casa dar uneori nu pot astepta dupa el si ma mai apuc si eu….si uneori iasa!

    1. Da, dar aici este diferenta. Spui ca el AR TREBUI sa le faca, dar daca poti, te apuci tu. El nu vine de la lucru si striga la tine ca nu ai fost in stare sa bati cuiul respectiv. Cam asa fac feministele, vin de la lucru si striga la sotii lor daca cumva asteapta sa fie serviti, cind ele AR TREBUI sa o faca.

      1. Cu servitul stau mai prost….daca sunt rugata frumos(ma refer la faptul ca se aplica bunele maniere) incerc pe cat posibil sa fac ceea ce sunt rugata.
        Pentru ca la noi in casa cina e ceva care ne uneste-ne aduce impreuna incerc sa servesc cina imediat ce sotul meu vine de la lucru(nu la cererea lui ).Ne asezam toti la masa ca o familie,povestim ,mancam si ne bucuram de fiecare moment petrecut impreuna.Si asta cred ca e un obicei care sper sa ramana la fel si pentru fetele mele, mai tarziu.
        Pe de o alta parte,daca eu as veni de la lucru,iar el ar fi acasa m-as astepta ca treburile sa mearga la fel(nu pentru ca asa vreau eu ci pentru ca impreuna formam familia asta si cred ca suntem amandoi de acord ca cina sa fie un moment frumos si relaxant la noi in casa -si orice ar face el de mancare ar fi apreciat).
        P.S. Si noi suntem in America!(Hai sa dam mana cu mana 🙂 )

  6. Buna fetelor,
    Eu nu am copii dar am frati, Fratii mei au fost educati daca le este foame sa-si puna singuri sa manance in farfurie, sa isi pregateasca ceva rapid cand acasa nu mai este nimic gatit. Atat ca nu isi spala farfuria dupa ce mananca doar cand au chef.
    Parerea mea despre acest sot care nu este in stare sa-si puna in farfurie sa manance este ca a fost cocolosit de o mama care initial credea ca asa este bine. Nu este rau ca o mama sa-si cocoloseasca putin copii dar nu exagerat. Acest barbat este prost educat, si astfel o considera pe sotia lui disponibila la orice ora sa-i puna masa, chiar daca nu este asa. Poate aceasta sotie a vazut ca este rasfatat sotul inainte de casatorie de mama sa dar s-a gandit ca se vor schimba lucrurile dupa casnicie. Adevarul este ca uneori este placut sa ii preg sotului masa, sa il astepti cu masa pusa de la serv, dar uneori asteptam si noi acest lucru.
    Eu ma numar printre sotiile care au parte de un sot rasfatat de mama, la fel obisnuit sa fie sotia la dispozitia lui. Eu inca sper ca se va schimba, dar dupa ce ne mutam de la soacra.

  7. Ana, sa nu te astepti la prea mult ca sa nu fii dezamagita!

Lasă un răspuns

