Copilul îndărătnic

Cum spuneam în aricolul precedent, influența mediului în care trăiesc copii este în mare măsură, decisivă în ceea ce privește comportamentul acestora. Dar ar mai fi un element extrem de important care nu trebuie trecut cu vederea și anume caracterul copilului.

Există copii ușor de educat, așa numiții copii buni, care încă din primele zile de viață dorm liniștiți, sunt mulțumiți, fericiți, când mai cresc sunt receptivi la tot ce se întâmpă în jurul lor, sunt prietenoși, binevoitori, se adaptează ușor familiei etc. În concluzie toată lumea este fericită. Dar ce am descoperit, este că acești copii sunt extrem de rari 🙂

Cealalntă categorie de copii, este exact opusul primei categori: agitați, plini de energie, neascultători, nemulțumiți, fac mereu opusul a ceea ce li se spune și lista poate continua. Dar ce pot eu spune despre acești oameni mici, este că pur și simplu se nasc diferiți iar educarea lor necesită mai mult efort și energie. În majoritatea cazurilor, aceștia sunt copii buni, doar că au nevoie să li se acorde atenția necesară, multă înțelepciune și răbdare din partea părinților. 

Întâmplarea face ca cei doi copilași ai noștri să facă parte din ambele tabere, cel mare este un exemplu din toate punctele de vedere, în timp ce frățiorul mic este exact opusul, plin de energie, pe scurt un mic gigi contra. Încă din timpul sarcinii am știut că va fi diferit și nu m-am înșelat.

Pentru că mi-am luat foarte în serios meseria de Mamă, încă de la început am citit tot ce se putea în privința educației și am aplicat cu succes împreună cu copii, dar de ceva timp am început să fiu îngrijorată și chiar să mă simt vinovată în ceea ce privește educația și comportamentul lui Rafael, am început să discut cu prietene care au copii, chiar cu specialiști și să descopăr că trebuie să pun accent pe dișciplină, lucru pe care l-am cam neglijat în ultimul timp. La recomandarea unei prietene am început să ascult un material extrem de prețios, în urma studierii acestuia în mai puțin de o săptămână rezultatele au fost mai mult decât extraordinare.

Este un material pe care îl recomand tuturor părinților din suflet. Am început să ne înțelegem mai bine, să se implice în activitățile familiei de plăcere și ultimele trei dimineți la grădiniță să ne despărțim fără lacrimi și suspine 🙂

Dacă sunteți în situația mea, sper ca materialul recomandat să vă fie de folos. Sau dacă pot venii cu un sfat bun, o fac cu drag.

Lasă un răspuns

